id=khairul4189">

Wednesday, February 16, 2011

Tajaan ditarik?Siapa?Mengapa?


Kami dengar cerita, sebuah band popular telah menyentapkan hati penaja mereka sehingga menyebabkan segala perancangan tajaan telah ditarik semula oleh syarikat tersebut.
Band popular ini telah dijadikan ikon untuk menarik minat orang muda supaya menggunakan perkhidmatan mereka. Jadi, bukan sedikit tajaan yang mereka terima kerana pihak syarikat sudah menyediakan bas untuk memudahkan band tersebut melakukan siri jelajah mereka di seluruh Malaysia.
Daripada apa yang kami dengar, penaja merajuk dengan band tersebut kerana mereka tidak menurut syarat-syarat yang telah dipersetujui oleh kedua-dua belah pihak. Band tersebut tidak memakai baju yang mempunyai logo syarikat tersebut ketika membuat persembahan bagi sebuah pertandingan lagu berprestij.
Tapi, kami rasa masalah ini amat kecil sebenarnya. Sepatutnya, pihak penaja kena’lah bagi muka sikit kepada band tersebut. Kalau betul nak gunakan band tersebut sebagai medium pengiklanan, sepatutnya beli airtime di televisyen. Pendapat kami, seharusnya pihak penaja & band tersebut duduk di meja semula dan bincangkan apa yang patut.
Setakat ini, kami tidak nampak sebarang aktiviti pemasaran, pengiklanan yang dijalankan oleh syarikat tersebut. So, nak tanya, confirm ditarik semula ke?
Sumber Ohbulan

No comments:

Post a Comment